החשיבה החיובית

הרגלי החשיבה שלנו מעצבים את מציאותנו ומשפיעים באופן ישיר על הרגשתנו ויכולות הריפוי שלנו. כאשר אנו חושבים מחשבות שליליות בנוגע לעצמנו ואחרים הן באות לידי ביטוי בחולשה, ברגשות שליליים וביכולת ריפוי מוגבלת. יסודות החשיבה החיובית אינן חדשות ולא הומצאו בעשור האחרון. הן נטועות עמוק בשורשי היוגה בת אלפי השנים.

 
כך כתב פטנג'לי:
 
וי-טארקה-באדהדנה פרטי-פאקשה-בהוואנאם
(II, Sadhana Pada, 33)
 
והפירוש הוא: כאשר מחשבות שליליות ומעוותות נוכחות, עלינו לטפח את היסוד ההפוך להן בצורה של הגות
 
ובהקשר טיפולי, להלן מספר דוגמאות:
"כל חיי אסבול מכאבי גב" יהפוך ל- "בטוח יש פתרון לכאבי הגב שלי"
"אין סיכוי  שאוכל להפסיק לעשן" יהפוך ל- "כמובן שאוכל להפסיק לעשן"
"לעולם לא אצליח לרדת במשקל" " יהפוך ל-"אשקיע את כל המאמצים וארד במשקל" 
וכדומה.
 
השינוי המחשבתי מתרחש בשלבים:
שלב ראשון – כנות עצמית – עלינו לנסח את המחשבה השלילית באופן ברור ושאינו משתמע לשתי פנים
שלב שני – ניסוח- יש למצוא בניסוח את המילה השלילית ולהפוך אותה לחיובית ולנסחה בצורה פשוטה שאינה משתמעת לשתי פנים (אפילו אם איננו מאמינים לעצמנו).
שלב שלישי – חזרה – יש להתרכז ולהגות במשפט החיובי שוב ושוב ובכל פעם שעולה המחשבה השלילית.
שלב רביעי – טיפוח – עלינו להמשיך להגות ולטפח את האמירה החיובית ולהיות ערים לכל שינוי בתגובות שלנו.
 
במקביל עלינו להיות מודעים לכל מחשבה שלילית חדשה שעולה.
 
הדבר החשוב כאן הוא לא לפחד לנסח את האמירה השלילית ולא לנהוג בה בקלילות ראש. בכל מחשבה בה הוגים ומתרכזים משנה את מציאותנו ומביאה לנו תשובות, תובנות ושינוי הרגלים.
 

שם מלא *

טלפון *

מייל


Please leave this field empty.