טיפול בחרדה

טיפול בחרדה ובהתקפי חרדה באמצעות שיטת YMT

מי שחווה התקף חרדה יודע שלא ניתן לנתק את התחושות הקשות והתופעות הגופניות והפחד מפניהם. אמנם פעמים רבות האדם חווה התקף חרדה וסימפטומים של חרדה ודיכאון מבלי לדעת שמדובר כלל בהתקף חרדה ורק לאחר בדיקות רפואיות, שנשללים גורמים אחרים הוא מודע לבעיה. שתי אפשרויות עומדות אז בפניו: טיפול תרופתי ו/או טיפול פסיכולוגי (דינמי, CBT או תרפיה אחרת). אנו מציעים אפשרות שלישית שמתבססת על שיטה ייחודית (YMT (Yoga Meditation Therapy שפותחה במרכז ליוגה טיפולית בישראל. 

לשיטת YMT יתרונות משמעותיים:
1.    היא מכוונת לריפוי מלא מהתקפי חרדה, דאגות ומתחים 
2.    היא אינה מתבססת על טיפול תרופתי ואף עוזרת לאנשים להיגמל מתרופות נוגדות חרדה ודכאון.
3.    מהירות תגובה: ההשפעות המטיבות של YMT נמדדות מידית ואת ההטבה המשמעותית חווים המתרגלים לאחר מספר מועט של שבועות. 
4.    השיטה מעצימה – היא מאפשרת לאדם ללמוד כיצד לטפל בעצמו, להפסיק לדאוג ולחלץ חיוניות ועוצמה שחבויים בו.
5.    עלות – השיטה זולה ביחס לכל שיטה אחרת 
6.    אחוזי הצלחה – אחוזי ההצלחה גבוהים במיוחד 

כיצד עובדת השיטה?
ההחלמה מהתקפי חרדה מתבססת על תרגולים אותם מבצע האדם בביתו ומשלב אותם באורח חייו (עבודה, מערכות יחסים וכו'). התרגולים כוללים:
1.    תרגולי גוף בליווי נשימה
2.    תרגילי נשימה מיוחדים
3.    תרגילי הרפיה 
4.    תרגול קשב (mindfulness) ומדיטציה.
משך התרגול המומלץ בבית הוא 20 דק' ביום ומומלץ לתרגל אותו כמה שיותר. בתחילה ובסוף כל תרגול לומד האדם לבצע הערכה של התקדמות והשגת איזון נפשי ונחת-רוח.

לימוד השיטה עורך  5 שבועות במשך 5 מפגשים. ואלו כוללים:
1.    לכל אדם מוצמד מורה אישי המלווה אותו בתהליך
2.    המפגש הראשון כולל שיחת היכרות, אבחון על פי השיטה, קביעת מטרות, קביעת מדדים להתקדמות. מתן תרגול לבית. 
3.    ארבעה מפגשי העמקה ולימוד שכוללים – תרגולי גוף ונשימה ייחודיים, תרגולי ריכוז וקשב (mindfulness) תרגולי הרפיה 
4.    בכל מפגש לומד האדם וחווה את הקשרים בין מחשבה, רגש תחושה, ותגובה. 
5.    במפגשים ניתנות התאמות אישיות להאצת תהליך הריפוי שכוללים: שיפור השינה, העיכול, רמת החיוניות בגוף, התאמת התרגול לעבודה ולמערכות יחסים ואתגרים בחיים.