יוגה מול דיכאון וחרדה

מה ההבדל בין יוגה לקריאה או הליכה? מה הקשר בין המוליך העצבי GABA ליוגה?

ההשפעות החיוביות של תרגול היוגה, הן גופנית והן נפשית, אינן זרות למתרגלים. בניסיון להבין את המקור לשיפור המשמעותי במצב הנפשי, נערכו מחקרים ובדיקות רבות בין השאר על ידי אוניברסיטת בוסטון. המחקר הראשון בדק את השינוי ברמות המוליך העצבי GABA, הקשור בהתפתחות של דיכאון וחרדה, בין מתרגלי יוגה לבין קבוצת קריאה. זאת על מנת להבין אם השינוי ברמות ה GABA קשור בתרגול היוגה או בשל כל פעילות מנטלית (קריאה למשל). מחקר נוסף המתבסס על הראשון, בחן את השפעות תרגול היוגה בעליית רמת ה GABA, ירידה ברמת חרדה ושיפור במצב הרוח מול פעילות מטבולית אחרת –  הליכה.
 
בשני המחקרים נראו תוצאות חד משמעיות לטובת תרגול היוגה, גם מול פעילות מנטלית כמו הקריאה, וגם אל מול פעילות מטבולית נוספת כמו ההליכה. המחקר השני היה חלוץ בכך שהראה כי ישנו קשר בין ירידה ברמות החרדה ועלייה במצב הרוח לבין עלייה של רמות ה GABA במערכת העצבים. 
 
ה GABA הוא המוליך העצבי המעכב השכיח ביותר במערכת העצבים המרכזית. רוב הסינפסות המעכבות במוח משתמשות ב GABA. הGABA  נקשר לקולטנים ומפחית את פוטנציאל ההולכה החשמלית בין התאים ובכך מעכב דחף עצבי. פעילת לא תקינה של המוליך GABA נמצאה כגורם משמעותי בהפרעות מצבי רוח ורמות GABA נמוכות נמצאו באנשים הסובלים מדיכאון,. 
 
המחקרים הראו כי תרגול יוגה יעיל ביותר בטיפול באנשים עם רמות GABA נמוכות לשיפור מצב הרוח, לטיפול בדיכאון וחרדה.
  
 
סובלים מדכאון או חרדה? התחילו לתרגל יוגה. פנו אלינו

שם מלא *

טלפון *

מייל


Please leave this field empty.