פריסה ארצית

גב תפוס

גב תפוס

גב תפוס

מכירים את זה שברגע אחד התרוממתם מכיסא או מיטה ולא יכולתם להתיישר? גב תפוס היא תופעה רווחת באוכלוסיה שברובה סובלת מכאבי גב תחתון. גב תפוס הוא מצב שאסור להתעלם ממנו. למרות שברוב המקרים תפיסות הגב נעלמת מעצמה לאחר מספר ימים, מקרים מסוימים של גב תפוס חמורים יותר ומשאירים אחריהם מוקדי חולשה ופעמים גם כאבים נוירופטיים (הקרנות כאב לגפיים – סכיאטיקה) שמתמידים לאורך זמן. בכל מקרה של תפיסות גב אסור להתעלם מהתופעה אפילו אם יש לה הסבר כמו "הרמתי משקל כבד" או הצטננתי. בין מדובר על מקרה מוסבר או לא, יש להתייחס לגב תפוס כאל סימן. סימן שהגוף נותן על כך שהיציבה התדרדה והיתנוונה. הניוון ביציבה הוא הסיבה העיקרית להופעת כאבי גב, גב תפוס, פריצת דיסק ובלט דיסק.

מדוע הגב תפוס?

אורח החיים המודרני מלווה במשכים ארוכים ויום יומיים של ישיבה והישענות ממושכות בין אם מדובר בעבודה, בנהיגה ובכורסאות. גופנו מתנוון והולך עם כל יום של ישיבה ממושכת. יחד עם התבגרותנו נזקי הישיבה גורמים לניוונים ובעיות יציבה מרובות. ההישענות לאחור על משענת, כמה שהיא נוחה, מנוונת את יכולות הזקיפות של הגוף, מקצרת ומחלישה שרירים חיוניים ליציבה. בעקבות נזקי הישיבה הגוף מאבד מחוזקו והופך להיות פגיע לפציעות ולאירועים מיוחדים בהם נדרשת נשיאת משקל יוצאת דופן "ולתנועות לא טובות'. עצם ההישענות לאחור על משענות מעמעמת את התקשורת העצבית של איזורים בגב עם המוח, כך שאנו מאבדים תקשורת עם גופנו ואין לנו מושג כמה נחלשנו וכמה התנוונו. אם לא היינו נשענים לאחור היינו מקבלים איתותים נכונים יותר של אי-נוחות שהיא אותה הסיבה מדוע אנו נשענים מלכתחילה. זוהי אותה חולשה מצטברת של ניוון. רובנו אינם מודעים לכך כלל אך יש להבין שבעיות גב מופיעות כיום בגילאים מוקדמים יותר ויותר בגלל בעיות בעיות יציבה שמתחילות ומשתרשות בגילאים מוקדמים יותר.

אם סבלתם מאירוע יחיד של גב תפוס או מכמה אירועים, גופכם משדר לכם, בפעמים אלה כמה הוא נחלש ולא עומד בעומסים וכמה היציבה שלכם התנוונה. עלינו להבין שבתנאי חיים אחרים גב תפוס הייתה תופעה מסכנת חיים מכיוון שלא יכולנו לנוס על נפשנו מטורפים לא יכולנו ללקט מזון. על כן אין להתייחס לאירועי גב תפוס בשוויון נפש ובהמתנה שזה יעבור מאליו. יש לקחת את בריאותכם לידיים ולתת לגוף מה שהוא דורש.

מה עושים במקרה של גב תפוס? או איך לשחרר גב תפוס?

במקרה של גב תפוס, הגוף דורש מנוחה. בדרך כלל שכיבה על שטיח עם רגליים מורמות עוזר מאוד להפוגת הכאבים, אך כשתנועתיות חוזרת ופחות כואב מה שהגוף דורש הוא תיקון יציבה – להחזיר את יכולת ההזדקפות, התארכות השרירים, החוזק והנינוחות שלו. כל אלה נפגמים בצורה דרסטית בעקבות ישיבה והישענות לאחור ואינן פוסחים על אף אחד. חדר כושר, ריצה ותרגילי כושר גופני אינם פותרים את הבעיה ולרוב אף מאיצים הישנות של כאבי גב וגב תפוס. מה שנדרש באמת הוא תרגול ייעודי של תיקון יציבה שמשקם בצורה יסודית ועקבית את מה שישיבה פאסיבית עושה לגוף. תרגול מתקן יציבה בשיטתנו מיועד בדיוק בשביל זה – לעצור את ההידרדרות ולהפסיק את הישנות אירועי גב תפוס וכאבי גב בכללם.

התרגול בשיטת גולדמן לתיקון יציבה נדרש לכל מי שיושב הרבה, נוהג הרבה, חווה התקפי גב תפוס וכאבי גב והוא עוצר את ההתדרדרות באופנים הבאים: 

  • התרגול מאריך שרירים שהתקצרו בעקבות ישיבה
  • משקם את זקיפות הגב והתפקוד התקין של הקשת הגבית והצווארית
  • מחזק ליב ומחזק גפיים וגב
  • משפר בצורה ניכרת את תנועתיות הגוף ואת העברות הכוח
  • מרפא כאבי גב, הקרנות כאב (סכיאטיקה) ומהווה תרגול מונע לפציעות
  • מרגיע ומאזן נפשית
  • מחזיר אמון בגוף ומפחית את הסיכויים לאירועי גב תפוס נוספים בעתיד
  • התרגול מבוסס על שיטת גולדמן ליוגה טיפולית – שיטה ייחודית לתיקון יציבה והעלמת כאבים כרוניים.

פנו אלינו למידע נוסף אם נתפס לכם הגב או פוחדים פן ייתפס שוב הגב.

קידום אתרים

עיצוב ובניית אתרים